Megosztás:

A jobb versenyek érdekében változtathatnak az F1-es pályákon

A szezonzárón nem sok akciót láthatott a nagyérdemű.
A szezonzárón nem sok akciót láthatott a nagyérdemű. © Haas F1 Team

A Forma-1 vezetői vizsgálják, hogy a versenypályák áttervezésével lehetne-e javítani a versenyek minőségén.

Úgy tudni, az ezzel kapcsolatos kutatási munkák már folyamatban vannak, hiszen az elmúlt években számos kritika érte a versenypályákat.

A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj idén különösen unalmasra sikeredett, Helmann Tilke, a pálya tervezője pedig úgy nyilatkozott, elképzelhető, hogy módosítanak majd a vonalvezetésen, hogy izgalmasabbá tegyék a versenyt.

Ross Brawn, az F1 sportigazgatója elismerte, valóban lehetnek módosítások bizonyos versenypályákon.

„Az aerodinamikai program kezd begyorsulni, és valóban folyik a munka a pályafejlesztéseken” – mondta a szakember.

„Már össze is álltunk néhány pályával a lehetséges módosításokkal kapcsolatban, hogy javítsunk a versenyzés minőségén.”

Brawn elárulta, a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media régi versenyeket is elővesz, hogy lássa, mi működött jobban korábban.

„Elkezdtük átnézni az archívumunkat. Vajon azokban az időkben több előzés volt? Vannak pályák, melyeken több előzés van? Lehet egy statisztikai elemzést végezni.”

„De azt észben kell tartanunk, hogy az előzés még nem egyenlő a jó versenyzéssel. El kell gondolkodni azon, mit is jelent a jó versenyzés: azt, ha két autó harcol egymással. Ettől még lehet, hogy az elöl haladó srác elöl marad, de lehetnek hatalmas csaták.”

„Egy kicsit összetettebb a folyamat annál, minthogy összeszámoljuk az előzéseket. Amit eddig láttunk, az az, hogy fontos a versenyzés javítása szempontjából, hogy különféle íveket lehessen autózni a kanyarokban. Ha tehát van egy hajtű, de a pálya szűk, ez nem az igazi.”

„De ha van egy hajtű, a pálya pedig széles, akkor lehet más íveket autózni, tehát történhet valami. Austin szerintem a komplex kanyarokkal tűzdelt pályák kategóriájába tartozik. A kanyar előtt felveszel egy ívet, és aztán elkezded a védekező autót arra kényszeríteni, hogy ő is más íven forduljon. És végül jó pozícióban tudsz kigyorsítani. Ezt vizsgáljuk most.”

Brawn hozzátette, a pályák felületét is megvizsgálják – a túl sima, gumikímélő pályák ugyanis nem tesznek hozzá az izgalmakhoz.

„A pályafelület degradációt okozhat, az ésszerű gumidegradáció pedig hasznos lehet a versenyzés szempontjából, hiszen teljesítménybeli különbségeket okozhat. Ha megnézzük például a szocsi pályát, ahol nagyon alacsony a degradáció, ott nem jelent nagy kihívást a versenyzés, és 1 kiállással meg lehet csinálni.”

„A gumik nem fogynak el. Nincsenek teljesítménybeli különbségek.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Igazán érdekes statisztikai adatokat tett közzé a 2017-es Forma-1-es idényről a királykategória...

Hozzászólások

( komment)