Megosztás:

A kettészakadt mezőny a Forma-1 legfőbb problémája

Paddy Lowe szerint óvatosan kell bánni a szabályváltozásokkal.
Paddy Lowe szerint óvatosan kell bánni a szabályváltozásokkal. © Williams F1 Team

Nem az éppen terítéken lévő motorszabályok jelentik a legfőbb problémát a Forma-1 számára, sokkal inkább az, hogy a mezőny két részre szakadt – mondta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója, aki szerint nem a szabályváltozások jelentik a megoldást erre.

A Forma-1 elöljárói a héten szembesítették a királykategória csapatai a 2020 utáni időszakra tervezett motorszabályokról.

Az új motorformula nem nyerte el a gyártók tetszését: a Mercedes és a Renault szerint költekezési háború alakulhat ki az új erőforrások miatt, a Ferrari pedig hosszú idő óta először ismét kiszállással fenyeget.

Az F1 irányítói, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legfőbb célja, hogy az új szabályokkal még szorosabb mezőny alakuljon ki – Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint ez a téma nem kapott elég figyelmet, ellentétben a motorokra vonatkozó regulákkal.

„Habár rengeteg értekezés folyik a motorokkal kapcsolatos problémákról, véleményem szerint nem ez a legnagyobb gond a sportban” – mondta a szakember.

„A probléma az, hogy három topcsapat harcol a legjobb helyekért. A legnagyobb probléma az, hogy a többi csapat rendkívül nagy lemaradásban van. Nem a motorokkal függnek össze ezek a dolgok.”

1

A Stratégiai Munkacsoport jövő héten ül össze – úgy tudni, az egyik legfőbb napirendi pont éppen ez lesz az értekezésen, ahol vélhetően újra felmerül majd a költségvetési plafon bevezetésének ötlete.

„Nézzék csak meg az austini versenyt! Nézzék csak meg a top 6, vagy top 5 teljesítményét, és a többiekét!” – folytatta Lowe. „Mintha két különböző versenyt futottak volna. És ez nem a motorok miatt alakult így.”

Lowe szerint a szabályok megváltoztatásával nem feltétlenül lenne szorosabb a küzdelem, de a sztenderd alkatrészek bevezetése segíthet.

„A szabályok megváltoztatása mindig lehetőségeket kreál, és egyfajta szakadékot, legyen szó a motorokról, az aerodinamikáról, vagy bármiről. És ami kiegyenlíti a dolgokat, az a szabályok stabilitása – minél inkább békén hagyunk dolgokat.”

„Elég megnézni a mai motorokat: sokkal közelebb állnak egymáshoz, mint 3 éve. Szóval a szabályváltozásokat nagyon óvatosan kell kezelni.”

„Mindig meglep, hogy sokan a szabályváltozásokra tekintenek úgy, mint szükséges eszközre a konvergencia kreálásához. Pedig épp az ellenkezőjét hozza létre. Igaz ez a motorerőre, az aerodinamikára, vagy bármi másra.”

„Hacsak nem indulunk el egy extrém irányba, és mondjuk ki, hogy egységesítünk mindent. Ez természetesen eltörli ezt a hatást. De ebben az esetben is… mit jelent a sztenderd? Ez egy nehéz terület.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Még novemberben szeretne leülni tárgyalni a Mercedes csapatával a folytatásról a Forma-1...

Hozzászólások

( komment)