Megosztás:

Mercedes: Tény, hogy mi vagyunk az esélytelenebbek

A Mercedes rengeteget küszködik a Pirelli abroncsaival.
A Mercedes rengeteget küszködik a Pirelli abroncsaival. © Mercedes AMG Petronas Motorsport

A Mercedes az esélytelenebb a 2017-es világbajnoki cím tekintetében – ezt mondja Toto Wolff, a német istálló motorsport-főnöke, aki szerint nagyon össze kell szedniük magukat, ha le akarják győzni a Ferrarit.

A Ferrari Sebastian Vettel révén három versenyt nyert idén, a többin pedig a második helyen ért célba: remek eredményeinek köszönhetően a német versenyző 6 futam után vezeti a világbajnoki tabellát Lewis Hamilton előtt.

Amikor a Motorsport.com című lap arról kérdezte Toto Wolffot, a Mercedes motorsport-igazgatóját, a német istálló-e jelenleg az esélytelenebb (ahogy az angol fogalmaz, underdog), a szakember így felelt: „Szeretem ezt a kifejezést, mert az „underdog” az, akit az emberek győzni akarnak látni.”

„Valójában úgy gondolom, a szezon eleje óta mi vagyunk a esélytelenebbek. A gumik működési tartományából ki-be ugrálunk, egyszer sem értük még el azt, hogy mindkét autónk, vagy mindkét versenyzőnk benne legyen ebben a tartományban a hétvége során.”

„Szocsiban Valtteri [Bottas] kivételes teljesítményt nyújtott, és ezt nem tudtuk reprodukálni Lewis autójával. Barcelonában pedig Lewis nyújtott fantasztikus teljesítményt. És ez a következetlenség végigkísért bennünket az év során.”

„Ezzel szemben a Ferrari rögtön gyors volt, ahogy pályára vitte autóját Barcelonában. Szóval igen, mi vagyunk az esélytelenebbek. Fel kell zárkóznunk, ez a helyzet jelenleg.”

Sajtóhírek szerint a Ferrari azért boldogul olyan jól az idei abroncsokkal, mert az az „öszvérautó”, amit a 2016-os évben épített a Pirelli gumitesztjeihez, sokkal hatékonyabbra sikerült, mint a Mercedes, vagy a Red Bull versenyautója, mely csapatok szintén segítették az olasz istálló felkészülését.

Toto Wolff azt mondja, nem tudják, hogy a gumitesztek valójában milyen előnyökkel is jártak.

„Nem vagyok biztos abban, hogy előnyt jelentettek-e, vagy sem. Az, ahogy a kasztni interakcióba lép a gumikkal, egy nagyon összetett dolog. Rengeteg tényező van kölcsönhatásban egymással.”

„Nem kifogásokat keresünk arra, hogy mások képesek jól használni a gumikat, mi pedig nem... Láthattuk, hogy egyes riválisaink, például a Red Bull szintén kiesett ebből a működési tartományból, másfél másodperccel le voltak maradva.”

„De aztán a versenyen jól teljesítettek. Úgy tűnik, ez a probléma mindenkit sújtja a Ferrarin kívül. Szóval minden elismerésünk nekik, remek autójuk van, mely jól megbirkózik a gumikkal.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

A Ferrari technikai igazgatója, Mattia Binotto biztos benne, Sebastian Vettel szerződést...

Hozzászólások

( komment)