Williams Martini Racing

  • Csapatfőnök
    Sir Frank Williams
  • Technikai igazgató
    Pat Symonds
  • Főtervező
    Jason Somerville
  • Bázis
    Grove, Anglia
  • Weboldal

A Williams Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, egyben résztulajdonosa, Paddy Lowe úgy fogalmazott, segítenek Robert Kubicának abban, hogy...

2017. október 22., vasárnap

Két rajtbüntetést is kiosztott az FIA az Amerikai Nagydíj időmérőjét követően feltartások miatt.

2017. október 22., vasárnap

10 ezer euró pénzbírságot kapott – felfüggesztve – a Williams Forma-1-es csapata az Amerikai Nagydíj helyszínén, Austinban. A britek a gumiszabályt...

2017. október 20., péntek

Robert Kubica után Paul di Resta is eltöltött egy tesztnapot a Hungaroringen a Williams Forma-1-es csapatának 2014-es autójával.

2017. október 19., csütörtök

Szeptember óta 2018-as autójának fejlesztésére fókuszál a Williams Forma-1-es csapata – nyilatkozta Paddy Lowe, az istálló technikai igazgatója.

2017. október 18., szerda

Produktív napot zárt a Hungaroringen a Williams 2014-es versenyautójával tesztelő Robert Kubica.

2017. október 17., kedd

A Forma-1 korábbi teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone szerint a Williamsnek nem szabadna hezitálnia, azonnal le kellene igazolnia Robert Kubicát.

2017. október 13., péntek

Eredményes tesztet hajtott végre a Williams 2014-es versenyautójával Silverstone-ban Robert Kubica.

2017. október 11., szerda
2015 Remekül teljesített a csapat, azonban nem tudta megszerezni a második helyet és végül a harmadik pozícióban, a Ferrari mögött végzett a konstruktőrök versenyében. Valtteri Bottas és Felipe Massa is két-két dobogós helyezést szerzett, azonban az FW37 csak a gyors pályákon bizonyult ütőképesnek versenytársaival szemben.
2014 Egy fantasztikus karosszéria, Mercedes motor és a Bottas-Massa kombináció meghozta a sikert a csapat számára és visszatért régi formájához. Az FW36 volt az egyetlen autó, amely harcolni tudott a Mercedes gyári csapatával, és bár nem tudott győzelmet szerezni, a harmadik lett a konstruktőrök versenyében, nyolc dobogós helyezéssel.
2013 Komoly várakozásokkal kezdte meg az évet, azonban a Renault erőforrással ellátott FW35 hatalmas csalódást okozott gyenge teljesítményével. A csapat két versenyzője mindössze két alkalommal végzett pontszerző helyen, mellyel a kilencedik lett az összetettben.
2012 A Renault motorokra való váltás komoly lendületet hozott, Pastor Maldonado megszerezte a csapat első futamgyőzelmét Spanyolországban 2004 óta. Azonban az egyenetlen időmérős teljesítmény (Bruno Sennától), illetve a balesetek (Maldonadótól) visszavetették a fejlődést, így a csapat a nyolcadik helyen, főbb riválisai mögött zárta csak a bajnokságot.
2011 A csapat történetének leggyengébb éve, tele megbízhatósági problémákkal. Csak öt pontot szerzett, mindössze három alkalommal jutott be a Q3-ba. A csapat technikai igazgatója, Sam Michael szezon közben távozott, és átadta helyét a McLaren egykori kiválóságának, a kémbotrány egyik főszereplőjének, Mike Coughlannek.
2010 A szezon eleje felemásan sikerült. Néha-néha az utolsó etapba is bekerültek versenyzőik az időmérőkön, és néhány pontot szereztek. A szezon közepén feljavult a csapat teljesítménye, Rubens Barrichello a negyedik helyen végzett Valenciában. Nico Hülkenberg nagy meglepetésre pole pozíciót szerzett Brazíliában, az esővel tarkított időmérőn, és a csapat végül a hatodik helyet szerezte meg a gyártók versenyében. Hülkenberget a szezon végén dobták, akinek helyére Pastor Maldonado érkezett 2011-re.
2009 Nem tudta kihasználni azt a kezdeti előnyt, hogy egyike volt azon három csapatnak, amely már a szezon elejétől használta a vitatott, majd később legálisnak minősített dupla diffúzort. Az FW31-es modell egyenletes és megbízható teljesítményt nyújtott, azonban képtelen volt dobogóra állni. A Toyota kiszállásával, Cosworth-ra váltott a csapat a következő szezonra.
2008 A szezon kiválóan kezdődött, Nico Rosberg felállhatott a dobogóra a szezonnyitón Ausztráliában, azonban a Williams képtelen volt tartani a fejlesztési tempót riválisaival. A Szingapúri Nagydíjon megszerzett második helyezése volt az év fénypontja, azonban az alakulat csak a nyolcadik pozícióban végzett a gyártók versenyében, 26 ponttal.
2007 Az FW29-es modell sokkal megbízhatóbbnak bizonyult, mint elődje. Mindössze nyolc alkalommal esett ki technikai probléma miatt, ami komoly előrelépés az előző évben látott nem kevesebb, mint húsz meghibásodással szemben. Alexander Wurz a szezon utolsó versenye előtt visszavonult, helyét Kazuki Nakajima vette át, aki megtartotta helyét a következő idényre.
2006 Bár a szezon elején úgy tűnt, hogy a Cosworth motorok hozzák a formájukat, hiszen a csapat egy versenyben futott leggyorsabb körrel nyitott az első futamon Bahreinben, végül csalódást okozott a szezon. A Williams a nyolcadik helyen végzett, miután komoly gondok voltak az autó megbízhatóságával. Mark Webber szerezte meg a csapat legjobb eredményét, két hatodik helyet.
2005 A bajnokság ötödik helyén végzett, majd búcsút intett motorpartnerének, a BMW-nek. Nick Heidfeld betegség vagy sérülés miatt az utolsó öt versenyt kihagyta. Legjobb eredményét Monacóban szerezte, ahol mindkét versenyzője felállhatott a dobogóra.
2004 Ralf Schumacher hat versenyt kihagyott, miután csigolyasérüléseket szenvedett az Amerikai Nagydíjon. Helyét Marc Gené, majd Anrtinio Pizzonia vette át. A csapat úgy döntött, hogy szezon közben mellőzi rozmár-orrkúpját, ami jó döntésnek bizonyult. A szezonzáró Brazil Nagydíjat megnyerte, és a negyedik helyen zárt.
2003 A csapat teljesítménye drámaian feljavult a szezon második felében, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy négy futamgyőzelmet szerzett. Végül a Ferrari mögött, a második helyen végzett a gyártók versenyében.
2000-2002 Bár nyert néhány versenyt, képtelen volt harcba szállni a bajnoki esélyes Ferrarival.
1997 Jacques Villeneuve első és egyben utolsó bajnoki címét ünnepelhette, miközben a Williamsnek megszerezte a kilencedik trófeát a gyártók versenyében.
1996 Damon Hill megszerezte az egyéni bajnoki címet, és csapatát nyolcadik elsőségéhez segítette.
1994 A Williams számára borzalmas év következett. Ayrton Senna életét vesztette a San Marinói Nagydíjon. Egy ilyen szezonban a csapat megszerezte a konstruktőri bajnoki címet.
1993 Alain Prost megnyerte negyedik bajnoki címét a csapattal, és bejelentette visszavonulását.
1992 Nigel Mansell megnyerte a szezon első öt versenyét és mind az egyéni, mind a konstruktőri vb-címet bezsebelte. Mansell ezt követően elhagyta a Forma-1-et, hogy Amerikában, az IndyCar szériában próbáljon szerencsét.
1986 A csapat tulajdonosa, Frank Williams súlyosan megsérült egy közúti autóbalesetben. Mindezek ellenére – bár tolószékbe kényszerült – elkötelezett maradt, és tovább irányította forma-1-es csapatát.
1980 Alan Jones megnyerte a bajnoki címet, és megszerezte a Williamsnek a konstruktőri bajnoki címet.
1979 Clay Regazzoni megnyerte a Brit Nagydíjat, mellyel megszerezte a Williams első futamgyőzelmét a Forma-1-ben.
1978 Megalapították a Williams Grand Prix Engineering. Alan Jones-t megszerezte a csapat.
1975 A Williams debütáló szezonja. Hat ponttal a bajnokság kilencedik helyén végzett a csapat.
Csapatok és pilóták profilkép: 
Szezon Motor VB Pont Rajt GY Pole LK
2016 Mercedes Az idei év adatai feldolgozás alatt...
2015 Mercedes 3. 257.00 19 0 0 0
2014 Mercedes 3. 320.00 19 0 1 2
2013 Renault 9. 5.00 19 0 0 0
2012 Renault 8. 76.00 20 1 1 1
2011 Cosworth 9. 5.00 19 0 0 0
2010 Cosworth 6. 69.00 19 0 1 0
2009 Toyota 7. 34.50 17 0 0 1
2008 Toyota 8. 26.00 18 0 0 0
2007 Toyota 4. 33.00 17 0 0 0
2006 Cosworth 8. 11.00 18 0 0 1
2005 BMW 5. 66.00 19 0 1 0
2004 BMW 4. 88.00 18 1 1 2
2003 BMW 2. 144.00 16 4 4 4
2002 BMW 2. 92.00 17 1 7 3
2001 BMW 3. 80.00 17 4 4 8
2000 BMW 3. 36.00 17 0 0 0
1999 Supertec 5. 35.00 16 0 0 1
1998 Mecachrome 3. 38.00 16 0 0 0
1997 Renault 1. 123.00 17 8 11 9
1996 Renault 1. 175.00 16 12 12 11
1995 Renault 2. 112.00 17 5 12 6
1994 Renault 1. 118.00 16 7 6 8
1993 Renault 1. 168.00 16 10 15 10
1992 Renault 1. 164.00 16 10 15 11
1991 Renault 2. 125.00 16 7 6 8
1990 Renault 4. 57.00 16 2 1 5
1989 Renault 2. 77.00 16 2 1 1
1988 Judd 7. 20.00 16 0 0 1
1987 Honda 1. 137.00 16 9 12 7
1986 Honda 1. 141.00 16 9 4 11
1985 Honda 3. 71.00 16 4 3 4
1984 Honda 6. 25.50 16 1 0 0
1983 Honda 11. 2.00 1 0 0 0
1983 Ford 4. 36.00 14 1 1 0
1982 Ford 4. 58.00 15 1 1 0
1981 Ford 1. 95.00 15 4 2 7
1980 Cosworth 1. 120.00 14 6 3 6
1979 Ford 2. 75.00 15 5 3 3
1978 Ford 9. 11.00 16 0 0 2
1976 Ford - 0.00 1 0 0 0
1975 Ford 9. 6.00 12 0 0 0

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím 9
Rajt 654
Győzelem 114
Dobogós helyezés 310
Pole pozíció 128
Leggyorsabb kör 133
Pontszám 3332.00
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozíció Első hely
Legjobb eredmény Első hely
Legjobb vb-pozíció Világbajnok, 1996, 175 pont
Első verseny Argentin GP, 1975 – Jacques Laffite
Első pontok Német GP, 1975 – Ian Ashley, 6 pont
Első győzelem Brit GP, 1979 – Alan Jones
Első pole pozíció Brit GP, 1979 – Alan Jones

Adatok 2015-ig bezárólag.